JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Onderzoek

De docenten die betrokken zijn bij het Practoraat Mediawijsheid werken wekelijks aan een eigen leervraag. Hierbij wordt de design thinking-methode gehanteerd: vormen van praktisch onderzoek worden direct gekoppeld aan de eigen onderwijspraktijk. Wij delen graag de bevindingen van experimenten of ondersteunend literatuuronderzoek. Heb je een suggestie voor ons? Of wil je dat de leergemeenschap zich over een specifieke vraag buigt? Wij horen het graag!

De inrichting van Microsoft Teams

Anne-Floor Brouwer heeft binnen het Mediacollege Amsterdam onderzocht hoe de Microsoft Teams pagina’s ingericht en gebruikt worden. Lees meer

Lessenreeks over surveillancekapitalisme

Maarten Walet van ROC TOP heeft naar aanleiding van zijn onderzoek bij het Practoraat een lessenreeks over surveillancekapitalisme ontwikkeld. Lees meer

Whitepaper | Het waarom van i-coaching in het mbo

De i-coach is geïntroduceerd als de brug tussen het onderwijs en ict, maar wat brengt deze rol de docent zelf? Hoe staat het met professionalisering op het gebied van digitale deskundigheid? Lees meer

Keuzedeel | De mediawijze zorg- en welzijnsprofessional

Ben jij een docent in de sector zorg en welzijn en wil jij aandacht besteden aan mediawijsheid? Bekijk dan het keuzedeel de mediawijze zorg- en welzijnsprofessional. Lees meer

Format online onderwijs | Lesbrief voor online lesgeven

Nu de mbo-scholen gedeeltelijk opengaan ontstaat er een mix tussen online en klassikale lessen. Ter ondersteuning heeft het Practoraat een format voor online lesgeven ontwikkeld. Lees meer

Whitepaper | AVG bij de inzet van technologie in jouw lessen

Waarom moet je rekening houden met de AVG bij de inzet van technologie in jouw lessen? Technologie in het onderwijs biedt nieuwe mogelijkheden. Lees meer