JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

WWW

WWW

Deze werkvorm geeft inzicht in wat al goed gaat en wat nog minder.

Rol van de docent Afsluiter, Didacticus, Leercoach
Taxonomie van Bloom
WWW

Je schrijft drie categorieën op het bord of op een flip over: Wat werkt goed? Wat werkt een beetje? Wat werkt niet? De studenten krijgen drie post-its en schrijven voor elke categorie iets op. Op deze manier krijg je als docent inzicht in waar jij je op moet richten in je instructie, maar ook voor de studenten geeft het inzicht in waar de kansen en successen liggen.

Je kunt deze werkvorm ook individueel over een opdracht laten invullen. Laat de student dan zelf drie kolommen maken en laat zelf invullen wat goed gaat, wat een beetje gaat en wat minder gaat. Wil je groepjes met elkaar laten nadenken over het proces, dan kun je ook per groep een flip over of A3 papier geven om hen te laten reflecteren.

Kerntaak van de docent

• Leer- en werkprestaties zichtbaar maken
• Didactisch coachen (zelfsturing)
• Evalueren van de leerdoelen

Online Ja
Fysiek Ja
Online kansen

Je kunt studenten ook via Padlet laten aangeven wat er al goed gaat en wat nog minder.

Wil je weten hoe Padlet werkt, bekijk deze video.

Recent Posts