JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Pak een voorwerp

Pak een voorwerp

Studenten pakken uit hun werkomgeving een voorwerp dat ze associëren met het onderwerp of doel van de les.

Rol van de docent Afsluiter, Didacticus, Presentator
Taxonomie van Bloom Toepassen
Pak een voorwerp

Vraag de studenten om een voorwerp te zoeken dat zij associëren met het onderwerp van de les, bijvoorbeeld: Pak een voorwerp dat jouw gevoel weergeeft / Wat denk je bij het onderwerp X? / Hoe schat je jezelf in m.b.t. tot X?

De studenten krijgen 1 minuut om een voorwerp te kiezen. Laat studenten kort toelichten waarom juist dit voorwerp is gekozen. Je kan dit ook ter evaluatie inzetten: Wat denk je nu over X? / Hoe vond je de les? Laat het zien a.d.h.v. een voorwerp.

Kerntaak van de docent

• Motiveren voor de les en laten oriënteren op de les
• Activeren leerproces
• Inhoudelijk samenvatten van de les
• Evalueren van de leerdoelen

Online Ja
Fysiek Nee
Online kansen

Laat studenten omhoog houden voor de camera wat zij hebben uitgekozen, of laat in de chat een bericht schrijven welk voorwerp ze hebben gepakt en waarom.

Recent Posts