JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Schaalvraag

Schaalvraag

Als docent krijg je in korte tijd een overzicht over de eigen inschatting van je studenten: Hoe veel weet je over …? Hoe goed ben je in …?

Rol van de docent Didacticus
Taxonomie van Bloom
Schaalvraag

Stel alle studenten een vraag ter opening van je les, bijvoorbeeld: hoeveel weet jij al over het woord ‘scrummen’? Of in hoeverre ben jij klaar om de toets te gaan maken? Laat deelnemers op een schaal van 1 tot 10 aangeven hoe zij zich inschatten. Vooral het gesprek over de gemaakte inschatting levert inzichten op voor de docent en de student. Wat heb je nodig om van die 6 naar een 7 te gaan? Of van een 7 naar een 7,5?

 

Kerntaak van de docent

• Activeren van het leerproces
• Werkvormen inzetten
• Leer- en werkprestaties zichtbaar maken

Online Ja
Fysiek Ja
Online kansen

Laat de studenten in de chat reageren waar ze zich inschatten. Laat hen vervolgens ook in de chat zetten wat er nodig is om een stapje verder te komen.

Recent Posts