Wedstrijd vragen stellen
Wedstrijd vragen stellen
Wie bedenkt de moeilijkste vragen? En wie weet de meeste antwoorden?
Deze werkvorm werkt het beste bij opleidingen met veel theorie.
- De docent verdeelt de studenten in 2 teams.
- Laat de studenten individueel 3 ‘moeilijke’ vragen bedenken over de lesstof en op 3 post-its schrijven.
- De docent checkt hoe moeilijk de vraag is en schrijft punten achter op het briefje: makkelijk = 1 punt, gemiddeld = 2 punten, moeilijk = 3 punten.
- Leg de briefjes omgekeerd op een tafel per team, zodat alleen het aantal punten zichtbaar is.
Gedurende 10 minuten beantwoordt eerst 1 team de vragen van het andere team en daarna is het andere team aan de beurt. Het team met de hoogste score wint. Als er weinig tijd is, kan de docent van tevoren zelf de vragen bedenken.
• Omgaan met verschillen tussen studenten
• Studenten doelgericht aan het werk zetten
• Werkvormen inzetten
• Leer- en werkprestaties zichtbaar maken
Laat studenten een Kahoot maken waar ze elkaar quizzen.
Zet de vragen in een MSForms formulier, het voordeel hieraan is dat je het later nog terug kunt lezen.
Laat studenten in Mentimeter een quiz maken voor elkaar.