JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Wedstrijd vragen stellen

Wedstrijd vragen stellen

Wie bedenkt de moeilijkste vragen? En wie weet de meeste antwoorden?

Rol van de docent Didacticus
Taxonomie van Bloom Begrijpen, Onthouden
Wedstrijd vragen stellen

Deze werkvorm werkt het beste bij opleidingen met veel theorie.

  • De docent verdeelt de studenten in 2 teams.
  • Laat de studenten individueel 3 ‘moeilijke’ vragen bedenken over de lesstof en op 3 post-its schrijven.
  • De docent checkt hoe moeilijk de vraag is en schrijft punten achter op het briefje: makkelijk = 1 punt, gemiddeld = 2 punten, moeilijk = 3 punten.
  • Leg de briefjes omgekeerd op een tafel per team, zodat alleen het aantal punten zichtbaar is.

Gedurende 10 minuten beantwoordt eerst 1 team de vragen van het andere team en daarna is het andere team aan de beurt. Het team met de hoogste score wint. Als er weinig tijd is, kan de docent van tevoren zelf de vragen bedenken.

Kerntaak van de docent

• Omgaan met verschillen tussen studenten
• Studenten doelgericht aan het werk zetten
• Werkvormen inzetten
• Leer- en werkprestaties zichtbaar maken

Online Ja
Fysiek Ja
Online kansen

Laat studenten een Kahoot maken waar ze elkaar quizzen.
Zet de vragen in een MSForms formulier, het voordeel hieraan is dat je het later nog terug kunt lezen.
Laat studenten in Mentimeter een quiz maken voor elkaar.

Weten hoe Kahoot werkt? Klik dan hier!

Weten hoe Microsoft Forms werkt? Klik dan hier!

Weten hoe Mentimeter werkt? Klik dan hier?

Deze werkvorm is afkomstig van ICM Opleidingen & trainingen

Recent Posts