JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Taakgericht coachen

Taakgericht coachen

Feit, plan, doel en actie.

Rol van de docent Leercoach
Taxonomie van Bloom Analyseren
Taakgericht coachen

Deze werkvorm kun je doen nadat je de Matrix werkvorm hebt ingezet. Door in een matrix de feiten, plannen, doelen en acties te categoriseren, kun je vervolgens een gesprek voeren met de student waarin open, niet-suggestieve vragen centraal staan. Bijvoorbeeld, “hoezo vind je dat het niet goed ging?” Je vraagt voorafgaand aan het gesprek aan de student om op te schrijven wat de feiten zijn (bijvoorbeeld: “ik sta 2 onvoldoendes”). Op basis van de feiten maakt de student een plan, doel en uiteindelijke actie. Tijdens het gesprek kan de matrix aangevuld worden om de student taakgerichte acties mee te geven.

Kerntaak van de docent

• Afstemmen, betrokkenheid tonen en (h)erkennen.
• Didactisch coachen (zelfsturing)
• Pedagogisch coachen (zelfsturing)
• Coachen op individueel zelfregulerend gedrag
• motivatie, betrokkenheid, zelfsturing en metacognitieve vaardigheden bevorderen.

Online Ja
Fysiek Ja
Online kansen

In OneNote kun je deze matrix samen invullen. Gebruik hiervoor een 2x2 tabel.

Weten hoe OneNote werkt? Klik dan hier! 

 

Recent Posts