JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Discussie vanuit perspectieven

Discussie vanuit perspectieven

Voer met de klas een discussie of gesprek waarbij je studenten vraagt te wisselen van perspectief.

Rol van de docent Didacticus
Taxonomie van Bloom Evalueren
Discussie vanuit perspectieven
Teken op het bord 6 hoeden in verschillende kleuren en zet ook het bijbehorende perspectief erbij. Witte hoed: feiten, rode hoed: emotie, zwarte hoed: pessimist, gele hoed: optimist, groene hoed: creatief en blauwe hoed: afstandelijk. Tijdens het gesprek of de discussie laat je studenten nadenken vanuit de verschillende hoeden (perspectieven).
Studenten leren zo anders te denken en het helpt om tot nieuwe ideeën te komen. Ook ontstaat er zo meer begrip voor de mening en denkwijze van anderen.
Kerntaak van de docent

• Activeren leerproces
• Studenten doelgericht aan het werk zetten

Online Ja
Fysiek Ja
Online kansen

Online is het aan te raden om het gesprek in kleinere groepjes te voeren. Je kunt studenten ook laten reageren in de chat. Dan geef je een stelling en laat je alle studenten een opmerking in de chat plaatsen vanuit de gekleurde hoed. Geef enkele studenten de beurt om te reageren.

Wil je studenten in breakout rooms laten werken, bekijk dan hier hoe je dat doet.

Recent Posts