JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Levend kwadrant

Levend kwadrant

In deze opdracht denken studenten na over vier reflectieve vragen (afgeleid van de kernkwadranten van Ofman).

Rol van de docent Pedagoog
Taxonomie van Bloom Evalueren
Levend kwadrant

! Let op: Voor deze werkvorm is het nodig dat de groep elkaar goed kent en dat er een veilig sfeer is in de klas en tussen de studenten onderling.

Studenten blikken terug op het afgelopen (half)jaar. Wat zijn hun kwaliteiten en valkuilen, wat willen ze nog leren (wat is nog een uitdaging) en wat vinden ze lastig om mee om te gaan (wat is hun ‘allergie’)?

In deze opdracht denken ze na over deze vier vragen (afgeleid van de kernkwadranten van Ofman). Als alle studenten deze vragen voor zichzelf hebben beantwoord, gaan ze hun antwoorden ‘levend’ maken. Als docent wijs je vier hoeken aan van het lokaal en ken je aan elke hoek een kwadrant toe. De studenten lopen van hoek naar hoek, en vertellen aan de groep welke vier kwadranten ze hebben.

Kerntaak van de docent

Veilig pedagogisch klimaat scheppen
Stimulerend leer- en werkklimaat scheppen

Online Nee
Fysiek Ja
Online kansen

-

Recent Posts