Levend kwadrant
Levend kwadrant
In deze opdracht denken studenten na over vier reflectieve vragen (afgeleid van de kernkwadranten van Ofman).
! Let op: Voor deze werkvorm is het nodig dat de groep elkaar goed kent en dat er een veilig sfeer is in de klas en tussen de studenten onderling.
Studenten blikken terug op het afgelopen (half)jaar. Wat zijn hun kwaliteiten en valkuilen, wat willen ze nog leren (wat is nog een uitdaging) en wat vinden ze lastig om mee om te gaan (wat is hun ‘allergie’)?
In deze opdracht denken ze na over deze vier vragen (afgeleid van de kernkwadranten van Ofman). Als alle studenten deze vragen voor zichzelf hebben beantwoord, gaan ze hun antwoorden ‘levend’ maken. Als docent wijs je vier hoeken aan van het lokaal en ken je aan elke hoek een kwadrant toe. De studenten lopen van hoek naar hoek, en vertellen aan de groep welke vier kwadranten ze hebben.
Veilig pedagogisch klimaat scheppen
Stimulerend leer- en werkklimaat scheppen
-