JE HEBT ONS GEHACKT

emoji

Dan is deze conferentie echt wat voor jou!

Stageles | Sollicitatiegesprek 4 | LinkedIn

De student maakt op basis van het portfolio en de cv een persoonlijk profiel op LinkedIn. De student is zich bewust van eigen vaardigheden en interesses en weet dit ook te etaleren.

Stageles | Sollicitatiegesprek 4 | LinkedIn
Tijdsduur:
60 min.
Mbo-niveau:
3 | 4
Benodigdheden:
Post-its
In te zetten bij:
SLB

Competentie

De student weet wanneer welke toepassingen meerwaarde hebben bij het realiseren van professionele en sociale doelstellingen en kan deze effectief inzetten (zoals bij het vinden van een nieuwe baan of het geld inzamelen voor een goed doel).

Lees hier meer over de verschillende mediawijsheid competenties

Thema

Voorbereiden op het sollicitatiegesprek

Lesdoelen

De student maakt op basis van het portfolio en de cv een profiel LinkedIn. De student is zich bewust van eigen interesses.

Te leveren producten

Een persoonlijk profiel op LinkedIn

Beginsituatie

De student heeft van LinkedIn gehoord, maar heeft geen profiel op het netwerk.

Vooruitkijken - 20 min

Open de les met de vragen aan de klas:

  • Waar denk je aan als je aan LinkedIn denkt?
  • Wat doen mensen op LinkedIn?
  • Wie zitten er op LinkedIn?

Voor SLB of deze lessen ben je bezig geweest met je kwaliteiten en interesses. Hiervoor heb je een portfolio opgebouwd. Nu is het moment om je portfolio nog eens door te bladeren om te ontdekken of je kwaliteiten hebt ontwikkeld of misschien wel nieuwe kwaliteiten ineens herkent. Op basis van je portfolio en je ontwikkelde cv kun je je profiel op LinkedIn aanmaken. Ook kan je voor het volledig maken van je LinkedIn al je baantjes/ werkzaamheden/ vrijwillige baantjes beschrijven. Wanneer ben je begonnen met dit werk, en wanneer gestopt. Daarnaast kan je een beschrijving geven van je werkzaamheden en taken.

Uitvoering - 30 min

Oriënteert zich op leermogelijkheden en zoekt uit wat hij wil leren:

Opdracht:

  • Wat staat er in je kwalificatiedossier wat je gaat leren op je stage?
  • Wat wil jij speciaal leren in de tijd dat je niet op school bent, maar in het echte werkveld werkt?
  • Welke kwaliteiten ga jij inzetten?
  • Welke kwaliteiten wil je verder uitbreiden? (SLB-les)

Tip: wil je de studenten meer laten oefenen met LinkedIn? Geef dan ook deze les.

Terugkijken - 10 min

Iedere student heeft een persoonlijk profiel op LinkedIn. De student kan aan het einde van de les het nut van LinkedIn benoemen en weet hoe hij/zij LinkedIn kan inzetten.

 

Dit is een product van het Practoraat Mediawijsheid. Onze lessen vallen onder de Creative commons licentie