Hoe werkt het?
Vooraf bepaal je welke route de deelnemers moeten (online) lopen. Misschien is dat een route door de school zodat ze het gebouw leren kennen of trek je er met je studenten erop uit. Je selecteert specifieke punten waarop studenten een taak ontvangen en aan de slag kunnen gaan. Zodra de studenten op het geselecteerde punt zijn aangekomen, opent de opdracht. Dit kan willekeurig maar ook volgens een vastgestelde volgorde.
Tips
De tool wordt zowel web-based als wie een app aangeboden. Daarnaast kan je verschillende soorten media toevoegen en is er de mogelijkheid voor real time monitoring. Ook kan je tijdens het spel met de deelnemers chatten. Dit zorgt ervoor dat je op een gemakkelijke manier gamification kan toepassen in het onderwijs!
AVG-proof *
Deelnemers hoeven niet in te loggen met persoonsgegevens. Wel is het misschien goed om erover na te denken dat de tool gebruik maakt van gps-tracking. Deelnemers worden dan ook gevraagd of de website daar gebruik van kan maken. Alleen met die functie weet de website waar je staat en wanneer de juiste opdracht geopend moet worden. Deze gegevens worden niet gekoppeld of opgeslagen en daarmee is het wel AVG-proof.
*NB: bij de educatieve tools is er gekeken in hoeverre je als organisator of deelnemer persoonsgegevens moet invoeren om de tool te gebruiken. Daarnaast is uitgezocht welke data er wordt verzameld en wat daarmee wordt gedaan. Wij adviseren te allen tijde om de richtlijnen van de eigen school te volgen, vraag bij twijfel advies aan de functionaris gegevensbeschermer.